Razdjelnici naši svagdašnji

Članak objavljen pod naslovom Zgrade s razdjelnicima uštedjele na grijanju od 22.lipnja 2012.na portal RM, je ustvari sponzorirani članak koji obiluje poluinformacijama, pa ga tako treba i shvatiti. Tvrdnja da su “Karlovčani koji su prošle sezone grijanja stavili razdjelnike i termostatske ventile ostvarili su uštede od 20 posto” se može predefinirati i reći. “Karlovčani koji su prošle sezone grijanja stavili razdjelnike i termostatske ventile grijali su se manje za 20 posto”.

Nadalje u ovim “uštedama” nisu prikazana ulaganja, već tablica “ušteda” firme “Brunata” koja ugrađuje razdjelnike.

Bilo bi zgodno čuti mišljenja i tvrdnje karlovčana iz Držićeve 5 i Hebrangove 14, a ne onoga tko im je ugrađivao razdjelnike koji ne očitavaju STVARNU potrošnju kako se tvrdi u članku, nego EMISIJU topline iz grijaćih tijela (radijatora).

“U toplijem travnju uštede su se kretale čak do čal 41 posto", kažu iz Brunate.? Ostali potrošači su uštedjeli i do 70%, jer su karlovačkoj Toplani u travnju blokirani računi, pa je prestala s radom, tj. završila je grijana sezona.

Mi u “ROZP” se ne slažemo ni sa tvrdnjom da “Zbog ovih rezultata, napominju, sve je više zgrada koje se odlučuju za ugradnju razdjelnika i ventila.”, jer se vrši pritisak na predstavnike stanara i daju stimulacije, ako “uvjere” stanare da prihvate razdjelnike, pa čak su i kod gradonačelnika Grada Karlovca agitirali da Grad sufinancira ugradnju njihovih razdjelnika, što je gradonačelnik izjavio medijima. A razdjelnici imaju nekakvog smisla kod zgrada koje imaju mjerne instrumente u podstanicama, a to znači oko 30% vlasnika stanova koji koriste usluge toplane. Organizacija „ROZP“ s rezigniranošću tvrdi da je to direktno kršenje Zakona o zaštiti potrošača člana 24 koji za tijelo koje odlučuje o javnim uslugama određuje da sve odluke donosi na: „transparentan, objektivan i nediskriminirajući način

Također u tim velikom uštedama nigdje se ne napominje kolika su ulaganja za ostvarenje uštede od 20%. Točno je da je to moguće ostvariti, ali ugrađivanjem plastične stolarije, toplinske izolacije fasada i zatvaranje prozora za vrijeme grijanja.

Pitamo se je li opravdano na račun “uštede” ugroziti zdravlje, jer neka potrošači pokušaju zamisliti zimu bez otvaranja prozora.

Organiracija “ROZP” i Udruga „USSGK“ savjetuju potrošačima da ta sredstva ulože u rekonstrukciju sustava grijanja i ugrade kalorimetre, gdje će plaćati kao npr. struju, kad zatvore potrošče nema plaćanja. Potrošača pripada po zakonu javna usluga do njegovog stana, a ne to nekakvih podstanica. A tako imaju zgrade na Rakovcu gdje se prošlih godina uvelo centralno grijanje I nove zgrade.

Ne agitiramo protiv razdjelnika i Brunate, niti protiv bilo koje firme koje se bave ugradnjom razdjelnika. No ponuđeni su razdjelnici i ugrađeni prema našim informacijama u Rijeci, Slavonskom Brodu, Zagrebu, Virovitici. U svim tim zgradama gdje su ugrađeni razdjelnici u tim gradovima se nude “tablice ušteda”, a na naš INFO telefon je preko zime stiglo preko 400 upita I savjeta za pomoć, jer su im računi sa razdjelnicima veći nego prije ugradnje. Jedna gospođa iz Zagreba je zvala kojoj su računi veći za 80% I tražila je savjet kako da se riješi razdjelnika.

Pitanje je i zašto u svim narečeni gradovima sve zgrade nisu prešle na razdjelnike?

Jasna nam je reklama firme. Ali naša statutarna i zakonska obveza je informirati i educirati potrošače. Članak 24. Zakona o zaštiti potrošača, određuje da se javna usluga plaća po potrošnji, ne po “procjeni potrošnje”, a razdjelnici ne mjere potrošnju, nego emisiju. Ima li razlike neka potrošači procijene i odluče sami.

 

Predsjednik USSGK
Alen Kristović

Predsjednik Organizacije “ROZP”
Željko Tomašić